tirsdag 29. januar 2013

Bøker lest i 2013; # 2

Etter 4 og ei halv uke ligger jeg bittelitt etter med lesinga. Bare to bøker fullført på de ukene. Jeg hadde planer om ei bok i uka... Men jeg ser ikke så mørkt på det likevel. Den første boka jeg begynte på i år, som jeg har fullført, var jo ikke akkurat noen lettlest-bok(Sofies verden). For øyeblikket holder på å lese to bøker, og jeg er snart ferdig med begge.

Men altså; den jeg fullførte forrige uke var Tatt av kvinnen av Erlend Loe.


Dette var Erlend Loes debutroman fra 1993, og vi møter hans naivistiske og humoristiske stil.

Boka handler om en tafatt ung mann som får livet sitt invadert av en dominerende kvinne som snur opp-ned på tilværelsen hans.

Boka er på et vis galskap satt i system. Litt sjarmerende. Litt merkelig. 
Nå gjenstår det bare å se filmen, siden det faktisk er den og ikke boka som er pensum i norsk til neste samling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)