søndag 3. februar 2013

Bøker lest i 2013; # 3

Den tredje boka jeg fullførte i 2013 var 
NAIV. SUPER.
av Erlend Loe.

Dette var den andre Loe-boka på kort tid - pensum i norsk.

"Den 25 år gamle hovedpersonen har to venner. En god og en dårlig. Og så har han en bror som ikke er så altfor sympatisk. Når denne broren slår ham i crocket, raser tilværelsen sammen."

Naiv. Super. er en enkel historie om veldig kompliserte ting.

Som sagt, så er dette ei pensumbok i norsk, og til uka skal vi i fellesskap forsøke å analysere den. Språket er enkelt og stilen naivistisk. Ut over det er den kanskje mest litt forunderlig og underlig. Hovedpersonen er nok ikke en typisk 25-åring, for å si det enkelt. Samtidig håndterer han livet sitt på en herlig forløsende og barnslig måte. 
Jeg kjenner noen som ville synes dette var meget underholdende - jeg hadde forresten stunder med dempet humring selv, uten at jeg kan si at jeg er hemningsløst begeistret.

Greit nok...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)