tirsdag 2. juli 2013

Bøker lest i 2013; # 26

Den første boka om Pelle og Proffen; Kjempene faller av Ingvar Ambjørnsen
ble den 26. boka  jeg leste i 2013.

Dette er ei ungdomsbok med spenning og action, og jeg valgte å lese den for å finne ut om dette er noe å anbefale for mine framtidige elever i ungdomsskolen. ;-)

Når nynazister begår herverk på skolen deres, bestemmer Pelle og Proffen seg for at dette, det må de gjøre noe med. Action-preget bok som tar opp sammenhengen mellom nynazisme og rasisme. 

Jeg kommer nok sikkert til å anbefale denne for ungdomsskoleelever, spesielt gutter. Denne boka vil kunne legge grunnlag for viktig samtaler om vanskelige tema.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)