torsdag 26. desember 2013

Bøker lest i 2013; # 55

Bok #55 i 2013:

NATTMANNEN
av Jørn Lier Horst

Bokomtale:
Noen har hugget hodet av en tenåringsjente og plassert det på en stake midt på bytorget i Larvik. William Wisting står overfor det mest groteske drapet i sin karriere som politimann. Etterforskningen bringer ham til brutale miljøer: våpenhandlere, narkotikasmuglere og rå utnyttelse av de mest forsvarsløse blant oss. 

Jeg har bare lest ei bok av Jørn Lier Horst tidligere, og da var jeg litt usikker på om det var en forfatter jeg kom til å bruke mer tid på. Jeg valgt å gi ham flere sjanser, og angrer ikke på det. 
Han er troverdig i måten han skriver på, om politiarbeidet, og det liker jeg. Skulle jeg nevne noe som trekker ned, så er det det han skriver om et besøk i Afghanistan... der datt jeg litt av lasset og jeg syntes det ble litt for usannsynlig. Samtidig; jeg har aldri vært i Afghanistan og kjenner heller ingen som har vært der - så kanskje er den delen av boka veldig realistisk? 
Nok om det; 
alt i alt god, norsk krim.
Og jeg kommer mest sannsynlig til å lese flere bøker av denne forfatteren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)