fredag 10. januar 2014

Bøker lest i 2013; #2

Den andre boka jeg leste i 2014 var

Orkideens hemmelighet
av Lucinda Riley

Boka ble første gang utgitt i 2011, og er på 460 sider.
Jeg har lagt den i kategorien nyere, utenlandske bøker, 
og jeg leste den som e-bok.



Beskrivelse:
Som barn tilbrakte Julia Forrester mye tid på det gamle godset Wharton Park, der bestefaren hennes var gartner og dyrket vakre orkideer. Når en tragisk ulykke rammer Julias familie, vender hun tilbake til de vakre omgivelsene rundt Wharton Park. Kit Crawford er arving til godset og er i gang med å pusse opp eiendommen. Funnet av en gammel dagbok blir nøkkelen til en kjærlighetshistorie som i sin tid nesten ødela Wharton Park.

Like før andre verdenskrig bryter ut, bor det unge paret Olivia og Harry Crawford på Wharton Park. Når krigen kommer, må Harry forlate familien for å kjempe for landet sitt. Skjebnesvangre hendelser skal komme til å få konsekvenser også for de neste generasjonene.


Dette er en vakker bok!
En slektshistorie som strekker seg over år, med handling fra England og Thailand, der det viser seg at personene er nærmere, 
og annerledes, 
knyttet til hverandre enn det man først tror.
Happy ending, akkurat slik jeg liker det.
I hvert fall innimellom. :-)
En bok som gav meg en god følelse både mens jeg leste og nå når det er et par dager siden jeg leste den ferdig.
Den minnet meg både om barnebokklassikeren "Den hemmelige hagen" og bøker av Jane Austen eller Kate Morton.
I like!
Har lyst til å lese mer Riley

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)