søndag 2. mars 2014

Bøker lest i 2014; # 12 og 13

Nå har jeg kastet meg over en ny romanserie.
Etter Olav Duun og Arne Garborg kjentes det helt ok. ;-)

Serien heter Syvende sans
og forfatteren er Synnøve Eriksen.
Syvende sans er en nåtidsserie og handler om alenemora og journalisten Betty. Jeg har lest de to første bøkene i serien; 
Jenta fra fortiden og
Fortielser og løgner.

Betty har flyttet til det idylliske Skogland og jobber som journalist i lokalavisen. En dag får hun høre om en grusom ulykke som skjedde for mange år siden. En ung jente ble overkjørt av toget. Ved en tilfeldighet finner Betty jentas gamle almanakk – en 7. sans. Når Betty begynner å stille spørsmål og grave i fortiden, får hun raskt følelsen av at det ikke var en ulykke og at det ligger mer bak enn hun aner.

Så langt synes jeg serien virker lovende, underholdende og spennende. Det er bare 7 bøker i serien, og det passer meg godt! 
Det er jo så mange andre bøker man også vil lese, samtidig som serieromaner er deilig avslappende innimellom. :-)

ANBEFALES!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)