mandag 16. juni 2014

Bøker lest i 2014; #27

Bok #27 i 2014 ble
Det tapte symbol
av Dan Brown

På kort varsel blir symbolforskeren Robert Langdon invitet til Washington D.C. for å å holde en tale. Bak invitasjonen står hans gode venn og læremester, filantropen og milliardæren Peter Solomon.
Men det eneste professor Langdon ser av sin venn når han ankommer the US Capitol, er hånden hans. Peters avkuttede hånd - en pekende hånd full av tatoveringer og ledetråder.


Dette ble også min første lydbok, noensinne faktisk, og det gjorde kanskje "leseopplevelsen" litt spesiell. Jeg likte absolutt formatet, og det blir flere lydbøker på meg, men denne ble veldig lang... Hørte på den til og fra jobb i en måned + lytting når jeg gikk tur, og det var absolutt spennende, men...
som sagt: dette ble langt.
133 kapitler er det visst i den trykte utgaven, fordelt på 509 sider, og det ble mange timer med lytting.
Og da jeg trodde løsningen var der - så var det enda mye mer igjen.
Kanskje jeg ikke var helt i modus for tapte symboler, mystikk og innfløkte historier flettet inn i hverandre, der man ikke kan stole på noen? 
Dette ble i hvert fall i meste laget, for hvor lenge klarer man å holde på spenningen liksom. Blir nesten litt sliten av sånt, jeg.

Så selv om spenningen var høy, og fortellerkunsten er forholdsvis stor, så får den dessverre ingen inner-tier fra meg.
Kanskje jeg må høre den på nytt, og mer i ett?
Men det blir ikke ennå...
:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)