søndag 9. november 2014

Bøker lest i 2014; #49

Jeg ligger veldig langt etter med omtale av de bøkene jeg har lest - men sånn blir det når det er så mye annet som foregår. Skal prøve å komme ajour...

Bok #49 i 2014
ble ei barnebok 
innenfor krimsjangeren:
SALAMANDERGÅTEN
av Jørn Lier Horst.

Cecilia Gaathe bor på Perlen pensjonat i idylliske Skutebukta. Sammen med vennene Leo, Une og hunden Egon, oppdager hun at det bor noen mystiske typer på det ærverdige pensjonatet som faren hennes eier og driver. Har disse typene noen sammenheng med den døde mannen som blir funnet på stranden?

Jeg fikk tidlig sansen for krimgåter, og den gangen var det nok bøkene om Frøken Detektiv og Bobsey-barna som vekket interessen. Siden har det blitt mange krimbøker.
Jeg fikk noen flash-backs til den tida mens jeg leste Salamandergåten,- bare at denne er mye bedre skrevet. Drivet i historien er godt, og man bare lese videre - selv om jeg ikke kan sies å være i målgruppa. ;-)
Boka er den første i en serie om de samme hovedpersonene, og ønsket om å lese resten er absolutt til stede når boka er slutt.
Vil påstå at denne boka kan være med på å vekke leselyst!!

ANBEFALES!
(for barn i alderen 7 til 12)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)