mandag 29. juni 2015

Bøker lest i 2015; #20

Bok nr. 20 i 2015
ble ei bok jeg hadde hatt på vent i bokhylla ganske lenge;
Historien om Pi
av Yann Martel

Fra bokas bakside:
Etter det tragiske forliset til et lasteskip seiler en enslig livbåt av sted på det endeløse Stillehavet. Livbåtens overlevende mannskap består av en hyene, en sebra(med et brukket bein), en orangutang, en 200 kilos bengaltiger og Pi - en 16 år gammel indisk gutt som med udelt hengivenhet bekjenner seg til hinduismen, islam og kristendommen, samtidig. Scenen er satt for en eventyrlig beretning om dårskap og grusomhet, om tro, håp og kjærlighet.


Jeg hadde hørt mye positivt om både bok og film før jeg kjøpte boka, - men som sagt hadde den blitt liggende på vent rimelig lenge, før jeg fant den fram.

Jeg ble ikke skuffet.

Historien om Pi pirker borti en del vedtatte sannheter, 
samtidig som den utvider horisonten til leseren 
- til å omfatte hele Stillehavet.
En fantastisk historie, som er for god til å være sann, 
men som likevel får meg til å tro på hvert ord.

ANBEFALES PÅ DET VARMESTE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)