lørdag 4. juli 2015

Bøker lest i 2015; #27

Bok #27 i 2015
ble
LAVENDELHAGEN
av Lucinda Riley

Fra bokas bakside:

Sør-Frankrike 1998: Når Emilie de la Martiniéres' mor dør, arver datteren det gamle slottet som har vært i familiens eie i århundrer. Emilie er nært knyttet til stedet, men det er mye hun ikke vet. Hva har foregått i det hemmelige rommet hun finner i slottets kjeller, og hvorfor snakket faren aldri om det som skjedde under krigen? Og hvem er den mystiske Sophia som har etterlatt seg en notatbok fylt med de vakreste dikt?

London 1943: Den unge Constance Carruthers blir trukket inn i motstandsarbeidet og kommer til det okkuperte Paris som spion idet konflikten er på sitt verste. Her havner hun uforvarende i en velstående familie, og før hun vet ordet av det befinner hun seg midt i et komplisert spill av løgner og bedrag. Til slutt blir hun nødt til å søke tilflukt i familiens gamle slott i Sør-Frankrike.

Lavendelhagen er en fortelling om krig, kjærlighet og tilgivelse.


Når det nå har gått noen dager siden jeg leste ferdig boka, er jeg litt usikker på hva jeg skal skrive om den. Den er spennende og underholdende, og på slutten var det vanskelig å legge den fra seg før jeg visste hvordan det endte.
Likevel sitter jeg ikke igjen med særlig mye...
Det er ei bok sånn midt på treet, vil jeg si. Koselig lesing, som ikke etterlater seg dype spor, slik Orkideens hemmelighet gjorde det, men greit tidsfordriv og avslappende sommerlesing.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)