torsdag 1. januar 2015

Godt nytt år!!

Det nye året - 2015 - er et døgn gammelt,
og vi vet lite og ingenting om hva det vil bringe.
Det er helt sikkert best slik også.
2014 ble et godt år, og jeg har håp og tro for at 2015 blir like godt.
Sikkert er det, at vi må ta de dagene som kommer,
uansett.
Og som ei venninne av meg en gang sa: 
Det kommer ikke an på hvordan man har det, men hvordan man tar det.
Det er faktisk mye sant i det...

I kong Haralds nyttårstale ble jeg minnet om den danske filosofen Knud Ejler Løgstrup, 
og noen av de kloke tankene han hadde.
Ordene av Løgstrup, som kongen siterte i går,
skal få stå som en påminnelse for hva som er viktig
og hvordan vi bør møte mennesker i året vi så vidt har startet på.
De skal få stå som overskrift over mitt 2015...




Dette bilder får bli mitt første bilde i fotoutfordringen 365 foton,
 365 foton
der mitt valgte tema for dagen i dag, blir nr. 40 på temalisten: Citat.

Det får også bli mitt "I like", denne 1. januar.

3 kommentarer:

  1. Så roligt att du är med i 365-utmaningen :)
    God fortsättning på nya året OCH utmaningen!

    SvarSlett
  2. Godt nytt år!

    så bloggast vi nok vidare kjære namnesyster :-)

    stor klem frå Sigrid

    SvarSlett
  3. Tänkvärt citat!
    Önskar dig en god fortsättning på det nya året!

    SvarSlett

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)