tirsdag 3. januar 2017

Spleise tau

I dag var det første arbeidsdag etter jul, og for at elevene skal få en fridag ekstra, starta vi lærerne med planleggingsdag. Det er mye som kan foregå på en sånn dag, og kursing er ofte vanlig. Det hadde vi også. Blant annet om vurdering og bruk av presentasjonsverktøy.

Men etter lunsj var vi på besøk på akva-avdelingen på skolen.
(Jeg jobber på en naturbruksskole, der ei av linjene er akvakultur.)
Der fikk vi vite litt mer om undervisninga de driver, samtidig om vi fikk sett på fasilitetene. For meg som fellesfaglærer (norsk - om noen skulle være i tvil), er sånne besøk gull verdt! Da får jeg et mye bedre innblikk i hva elevene mine driver med i yrkesfagene, og det gjør at jeg bedre kan gjøre norskundervisninga relevant. 

Til slutt fikk vi prøvd oss på noe av det vg1-elevene skal lære; 
se på vannkvalitet, knyte knuter og spleise tau.

Jeg ble ganske fornøyd med resultatet av tauspleisinga.
Jeg har jo tross alt aldri prøvd det før. 😄


Nå lurer jeg bare på hva jeg kan lage med spleising av tau.
Jeg må jo øve mer... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)