lørdag 6. januar 2018

Takknemlig; årsskiftet 2017/2018


Desember ble travel!
Jeg fikk liksom aldri tid til å sette meg ned med bloggen.
Da er det bra at jeg har skrevet ned litt for hver dag, så jeg kan gå tilbake å se at det var mye å være takknemlig for midt i travelheten. 

2936: Måneskinnstur med kjæresten
2937: Få delta på julekonsert med mann og to "barn"
2938: Hente pakker
2939: Hjelpe venner med pakking og flytting
2940: Rolig tilsynsvakt, med tid til vurdering
2941: Når tidligere kolleger kommer innom 
2942: "Ny" seng til en billig penge
2943: Pappa med tilhenger
2944: Julebord med Mannens "sjef" og kolleger
2945: Julegrøt på ungdomsklubben
2946: Få sendt pakker før fristen (sånn akkurat)
2947: Litt julebakst
2948: Når et arrangement man har gruet seg litt til, går bra
2949: Mannen kommer som en reddende engel, når det er så glatt at man ikke tør kjøre lenger
2950: Lukten av nykokte smultringer
2951: Gjøre unna storhandelen fem dager før jul
2952: Juleavslutning på jobben
2953: Når underholdninga elevene har laget, faller i smak
2954: Siste skoledag før jul
2955: Huset fullt og hektisk aktivitet på kjøkkenet
2956: Seint besøk av gode venner
2957: Lukta av kokt kjøttrull
2958: Ferdig julepyntet hus
2959: Når julefreden senker seg
2960: Tradisjonell julaften, med ribbe til middag og julegaveåpning etterpå
2961: Bilde av "ungene" i julegave
2962: Første juledags fro... lunsj
2963: Kaffebesøk med venninner
2964: Pinnekjøtt hos mor og far
2965: Kaffebesøk hos gode venner, som ble ferdig med flyttinga til jul
2966: Tid til lesing, avslapping - og jobb
2967: Maigret på tv
2968: Besøk av svigers
2969: Perfekt kalkunmiddag
2970: Kunne si farvel til 2017, og ønske 2018 velkommen, med familie rundt seg.


Det ble kanskje ikke den ideelle, avslappende (desember og) jula, man kanskje håpet på.
Jeg har vært på etterskudd med retting og vurdering siden begynnelsen av november (det føles i hvert fall sånn), så hele desember hadde jeg fokus på at jeg burde bli ferdig og komme á jour til jul. Det ble mye hjemmearbeid, og lite tid til juleforberedelser. 
I tillegg trengte plutselig noen gode venner flyttehjelp, og da ble det prioritert.
Den siste uka før jul innså jeg at jeg aldri kom til å bli ferdig med vurderinga før jul, og jeg tok til fornuft og brukte heller noen kvelder til baking (innimellom avslutninger m.m.). Da jeg fikk juleferie, var det fortsatt mye som gjenstod av juleforberedelser, men likevel har jeg aldri vært så tidlig ferdig med alt på lille julaften. Jeg hadde god hjelp!
Og i jula ble det mer jobbing (ikke før 3. juledag ...), og jeg kom akkurat i mål med vurdering av skriftlige innleveringer, før skolen startet igjen den 3. januar. 
Den første uka i 2018 har vært nokså rolig ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok en tur innom bloggen min, og en kommentar fra deg betyr mye. Blogging er ikke det samme uten kommentarer... :-)